اگر به اطرافتان نگاهی بیندازید متوجه میشوید که مردم زمان زیادی را در فضای مجازی میگذرد. شبکههای اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، توییت فیسبوک و… به دلیل محتوای جذابی که دارند به طرز عجیبی در زندگی این روزهای مردم نفوذ کردهاند. اینستاگرام در حال حاضر تأثیرگذارترین شبکه اجتماعی است که بالغ بر 80 درصد مردم از آن استفاده میکنند و زمان بسیاری را پای گوشیهای خود صرف دیدن ویدئوها و عکسهای اینستاگرام میکنند. تولید محتوا مهمترین عامل برای جذب مخاطب و پیشرفت پیجهای اینستاگرام است و برای تبلیغات اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا میکند، زیرا باعث میشود تا کاربر با مطالعهی محتوای مناسب و جذاب طرفدار پیج شود و آن را دنبال کند. از اینرو میخواهیم در این مقاله که در سایت نمادین میخوانید به بررسی بیشتر تولید محتوا بپردازیم.
برای مطالعه بیشتر: چرا آموزش مجازی زبان انگلیسی را انتخاب میکنید؟
تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
اصلیترین فاکتور برای داشتن پیج خوب در اینستاگرام تولید محتوا است.اصلی ترین راه برای بازاریابی پیج اینستاگرام تولید محتوا جذاب و باکیفیت است. این نکته برای کسانی که پیجهای تجاری دارند و بازاریابی مجازی انجام میدهند از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای مثال شما اگر پیج فروش لباس دارید ولی محتوای خوبی برای آن تهیه نکنید یا عکس و فیلمهایی جذاب برای مخاطبانتان در اینستاگرام به اشتراک نگذارید موفقیت و پیشرفت کمتری خواهید داشت.
اینستاگرام شبکهای جهانی است که افراد مختلف با هر سلیقهای را با استفاده از محتوا به هم مرتبط میکند. در نظر بگیرید شما در حال چک کردن صفحه شخصی خود هستید اما محتوا پیج های دیگر توجه شما را به خود جلب میکند، بلافاصله آن را دنبال میکنید و متوجه می شوند زمان زیادی را برای چک کردن محتوای آن گذاشتید.
تولید محتوا در اینستاگرام صدای برند شما می شود
بازار خرید و فروش در اینستاگرام این روزها حسابی داغ است و محتوا سهم شما را از این تجارت مشخص می کند. اگرچه کسب و کارهای زیادی به رشد و درآمدهای بالایی رسیدند؛ اما بیزینسهای اینستاگرام را بدون نتیجه ترک کردند و از درآمد حاصل آن صرف نظر کردند. روشهای قدیمی بازاریابی و فروش کم کم در حال کمرنگ شدن هستند؛ تبلیغات به روشهای قدیمی هزینهبر است و این احتمال وجود دارد هرگز به گوش مخاطب هدف شما نرسد. در این بین کسب و کارهای زیادی هستند که سعی میکنند به گونهای راهی برای تبلیغات نوین خود پیدا کنند
تصور کنید یک فروشگاه نوشتافزار دارید که میخواهید برای جذب مشتری تبلیغ کنید. قطعا هسته اصلی مخاطبان هدف شما دانش آموزان و دانشجویان هستند؛ برای اینکه مخاطبان هدف تبلیغ کالای شما را ببینند چه شیوه تبلیغاتی را پیش میگیرید؟ بیلبوردهای تبلیغاتی هزینه زیادی دارند در حالی که ممکن است آنطور که باید مورد توجه نیز قرار نگیرد. آیا این تبلیغات اثربخشتر نیست؟ قرار نیست هزینه زیادی بکنید اما طبیعتا بیشتر دیده میشوید.
این مقاله هم برایتان شاید مفید باشد: آموزش آنلاین (مجازی) چیست؟
با تولید محتوای خوب، شخصیت برندتان را از نو بسازید
حتما از خودتان میپرسید که چرا محتوای خوب میتواند اینقدر تاثیرگذار باشد. اگر کمی در حوزه بازاریابی آنلاین تجربه داشته باشید احتمالا این جمله معروف را شنیدهاید که “محتوا پادشاه است”. اما آیا میتوان این جمله را به هر محتوایی اطلاق کرد؟ تبریک میگوییم چرا که شما به زودی به شاخ اینستاگرام تبدیل میشوید!
محتوا خوب تعیین میکند چگونه داستان برند خود را برای مخاطب بازگو کنید
در بحث تولید محتوا با دو چالش اساسی مواجه هستیم؛ چه بگوییم و چگونه بازگو کنیم! اینکه برای شناساندن برند و بیزینس خود به کاربران چگونه کلمات را کنار هم قرار دهیم یک بحث است، اما مسئلهی چگونگی بازگو کردن آن برای مخاطب چالش اصلی به شمار میرود. اگر قرار است بهگونهای داستان برند خود را برای مخاطب تعریف کنید که او را به مشتری خود تبدیل کنید باید حواستان به درونمایه و لحن محتوایی که ارائه میدهید باشد.
راز فروش در اینستاگرام ماندگاری در ذهن مخاطب و شرط ماندگاری است
اگر میخواهید در اینستاگرام به یک فروشنده حرفهای تبدیل شوید و به دنبال قیمت تولید محتوا هستید، راه را درست آمدهاید! چرا که اصلیترین شرط ماندگاری در ذهن مخاطب کلمات هستند؛ البته کلماتی که با هوشمندی کنار هم چیده شدهاند.
قیمت تولید محتوا اینستاگرام زیاد نیست!
قرار نیست برای تولید محتوا در اینستاگرام قسمت زیادی از بودجه خود را صرف کنید. در واقع میتوان گفت تولید محتوای حرفهای در اینستاگرام در قبال دیگر راههای تبلیغاتی هزینهی کمتری دارد در حالی که میتواند اثربخشی بسیار بالاتری داشته باشد. توجه داشته باشید که تفاوت بین شما و دیگر کسب و کارهای موفقی که در اینستاگرام در حال فعالیت هستند، در تولید محتوای اصولی و کاربردی است. این محتوا میتواند به شکل:
- تیزرهای کوتاه برای معرفی خدمات و محصولات برند شما
- عکس نوشتهها و پوسترهای تبلیغاتی و یا طراحی استوری
بیشتر بخوانید،بیشتر بدانید: یادگیری کامل گرافیک با 20 درس رایگان
اگر میخواهید بین شما و دیگر رقیبهای کسب و کارتان تمایزی باشد، بخش تولید محتوای کار خود را جدی بگیرید. با هزینهای نه چندان زیاد و قیمت تولید محتوا اینستاگرام مناسب میتوانید به برند و بیزینس خود شخصیت دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید.
تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام و نکاتی که نباید آنها را فراموش کنید
اگر پیج تجاری دارید که در آن به کسبوکار اینترنتی مشغول هستید و میخواهید محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید بایستی به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات اسپانسری اینستاگرام در پیج شما زیاد نباشد! به عبارتی مخاطب نباید احساس کند که پیج شما پیجی تبلیغاتی است. بنابراین باید در تولید محتوای خود دقت زیادی داشته باشید.
برای تولید محتوا در اینستاگرام باید ایدههای متنوعی داشته باشید تا بتوانید مخاطب را سرگرم کنید. همچنین باید بدانید محتوایی که میگذارید برای مخاطب مناسب است یا خیر. زیرا بعضی از پیجها بدون توجه به این مسئله پستهایی میگذارند که کاملاً بیربط به موضوع پیج است و همین باعث میشود بیننده از پیج خسته شود. اما قواعد تولید محتوا بر 4 اصل استوار است که در زیر آنها را باهم بررسی میکنیم.
درباره ی محتوا صوتی چیست؟ آموزش تولید محتوا صوتی + وسایل لازم چه می دانید؟
تولید محتوا تصویری با ایده های جذاب و خلاقانه
مؤثرترین عوامل در تولید محتوا و مدیریت پیج در شبکههای اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام کیفیت، جذابیت و خلاقیت آن است. کیفیت همیشه حرف اول را در بازاریابی دیجیتال و محتوایی میزند و مخاطبی که با کیفیت خوب محتوای یک پیج آشنا باشد محال است آن را فراموش کند. کیفیت در محتوا بستگی به نوع محتوای تولیدی دارد مثلاً در محتوای تصویری باید سعی کنید از عکسها و ویدئوهای با کیفیت بالا استفاده کنید تا پیجتان طراوت لازم را داشته باشد. این امر در محتوای نوشتاری هم صدق میکند. برای مثال اگر متنی را در پست خود منتشر میکنید باید ساده، روان و بدون غلط املایی باشد تا خواننده را تا انتهای متن همراهی کند.
شناخت کامل از فالوورهای فعال اینستاگرام و تولید محتوا مناسب آنها
بسیاری از پیجهای اینستاگرام بدون هیچ شناختی از فالوورهایشان پست میگذارند و طبیعتاً این کار باعث از دست رفتن مخاطبان آنها میشود. محتوایی که در صفحهتان به نمایش میگذارید باید بر اساس شناختی باشد که از مخاطبانتان دارید زیرا شما برای آنها پست میگذارید. این شناخت نسبی است و معمولاً بعد از گذشت چند وقت از تأسیس پیج به دست میآید.
برای استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چه چیزهایی را باید رعایت کنیم؟
داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، یعنی برنامهریزی دقیق و داشتن برنامهای منظم برای انتشار محتوا. در حقیقت داشتن استراتژی به شما کمک میکند تا با نظم خاصی بتوانید محتوایی تولید کنید که هم باعث پیشرفت پیج و هم باعث افزایش مخاطبان شود. افراد در اینستاگرام به دنبال پیجهایی هستند که برای آنها محتوایی مفید داشته باشند به همین دلیل اگر در انتخاب محتوای خود دقت کنید و کیفیت آن را بالا ببرید پیشرفت چشمگیری در این زمینه خواهید داشت.
انتخاب موضوعات پیش از تولید محتوا در اینستاگرام
قبل از آنکه به تولید محتوا مشغول شوید، باید از موضوعات مورد نظر خود آگاهی کامل داشته باشید. سعی کنید موضوعات را دستهبندی کنید و به دنبال موضوعاتی بروید که طرفداران زیادی دارند. استفاده از ابزارهای اینستاگرامی مانند هشتگ، منشن، تگ و… میتواند در افزایش بازدید پست شما نقش مهمی داشته باشد.
بیشتر بخوانید: شش مرحله طلایی در تولید محتوای با کیفیت
اختصاص دادن زمان مناسب برای انتشار پستها
ازآنجاییکه اینستاگرام این روزها وسیلهای برای سرگرمی مردم شده است، بسیاری از مردم در ساعات خاصی از شبانهروز بیشتر در اینستاگرام فعالیت دارند. بنابراین میتوانید با انتشار پستهای سرگرمکننده در آن ساعات، مخاطب بیشتری را به سمت خود بکشانید. فهمیدن اینکه مردم بیشتر در چه ساعاتی در اینستاگرام هستند کار چندان سختی نیست، کافی است چند روزی در ساعات مختلف پست بگذارید تا ببینید در چه زمانی بازخوردها بیشتر است و به این ترتیب در همان ساعات پستهایتان را انتشار دهید.
ارتباط و تعامل با مخاطبان اینستاگرام با تولید محتوا تعاملی
یکی از چیزهایی که باعث افزایش بازدهی بیشتر پیج اینستاگرامی میشود، تعامل و ایجاد ارتباط بین کاربران است. زمانیکه شما برای پستهایتان موضوع انتخاب میکنید باید توجه داشته باشید تا موضوع انتخابی قابلیت به چالش کشیدن مخاطبان پیج را داشته باشد.
راهکارهایی برای تولید محتوا تأثیرگذار در اینستاگرام
همانطور که گفته شد برای تولید محتوا نیازمند خلاقیت هستید و لازمهی خلاقیت، شکلگیری ایدهی اولیه است. ایده نقش بسیار مهمی در این کار دارد و میتواند محتوایی جداگانه و ارزشمند را تولید کند بهطوریکه همهچیز از همان ایده اولیه سرچشمه میگیرد. یاراپلاس یکی از ایدهپردازترین شرکتها در این زمینه است که در ادامه میخواهیم به بررسی برخی از این ایدهها بپردازیم.
تولید محتوا با استفاده از ابزار و نرمافزارهای ساده و کاربردی
بسته به نوع محتوایی که تولید میکنید نرمافزارهای مختلفی وجود دارند که میتوانند به شما در این مسیر کمک کنند. مثلاً اگر محتوای تصویری تولید میکنید حتماً از نرمافزارهای ویرایش عکس که یکی از آنها فتوشاپ است استفاده کنید. حتی نرمافزارهای سادهتر دیگری نیز وجود دارند که با افکتهای مختلف به عکس شما میتوانند تأثیر آن را بیشتر کنند. همچنین برای تولید محتوای متنی استفاده از نرمافزار ویراستیار توصیه میشود.برای تولید محتوای ویدیویی نیز نرمافزارهایی مثل افترافکت و پریمیر بسیار کارساز هستند.
قابلیت های متنوع اینستاگرام در تولید محتوا پیج های اینستاگرامی
اینستاگرام در هرکدام از نسخههای جدیدش از قابلیتهای تازهای رونمایی میکند که جذابیت آن را برای کاربران دوچندان میکند. شما باید از تمامی قابلیتهای اینستاگرام برای تولید محتوا استفاده کنید تا مخاطبان خود را بهروز نگه دارید و ارتباط خود با آنها را از دست ندهید. در حال حاضر اینستاگرام فقط عکس و ویدئوهای یک دقیقهای نیست بلکه امکاناتی نظیر استوری، تلویزیون اینستاگرام(IG TV)، لینکهای تبلیغاتی و… در آن وجود دارد که هرکدام بستر مناسبی برای تبلیغات و تولید محتوا است.این پلتفرمهای مختلف پیج شما را برای مخاطب جذابتر میکنند و باعث تأثیرگذاری محتوای شما در ذهن بیننده میشود.
همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی
اینفلوئنسر به پیج کسانی میگویند که در اینستاگرام بسیار تأثیرگذار هستند و بازدیدهای فراوانی دارند. به همین دلیل یکی از کارهای رایجی که باعث دیده شدن محتوای شما نزد کاربران اینستاگرام میشود همکاری با آنها است. معرفی پیجهای مختلف در هر زمینهای توسط اینفلوئنسرها در اینستاگرام سیل فالوورهای جدیدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
سخن پایانی
شما در این مقاله با استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدید.همچنین از نکات آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
https://b2n.ir/x27652 | https://tinyurl.com/2peankxt |
https://u.to/SMQTHA | https://cutt.ly/xSMLJPA |
https://zi0.ir/9MW51 | http://tny.im/rHk |