آموزش تولید محتوا

تولید محتوای ویژه چیست؟ + چگونه تولید محتوای ویژه داشته باشیم؟

تولید محتوا یکی از روشهای انتقال پیام به مخاطبین است که روشهای متفاوتی دارد. هر کدام از انواع محتوا مناسب برای انتقال نوعی پیام است. این که چه نوع محتوا را برای انتقال چه نوع پیامی استفاده کنید، بسیار مهم است. تولید محتوای ویژه از نظر کیفیت در سطح فوق العاده بالاتری نسبت به محتوای متوسط و محتوای معمولی، قرار دارد. در ادامه این مطلب شما را با انواع روش های تولید محتوا و طریقه استفاده آن آشنا می کنیم.


فهرست مطالب


محتوا چیست و چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟

محتوا یک راه ارتباطی بین صاحبین کسب و کار و مخاطبین است تا بتوانید درباره کسب و کار خود اطلاعاتی در اختیار مخاطبین هدف قرار دهید. تولید محتوا از این نظر مورد اهمیت است که به شما کمک می کند تا کاربران با کسب و کارتان آشنا شوند و از این طریق فروش خود را افزایش دهید.

مزایای تولید محتوا چیست؟

آشنایی با مزایای تولید محتوا، علت استفاده و بهره مندی از محتوای ویژه را مشخص می کند. تولید محتوا با هدف بازاریابی انجام می شود.

تولید محتوای ویژه

بازاریابی محتوایی، ارزان ترین و به صرفه ترین روش بازاریابی کسب و کارهای فضای مجازی است. با تولید محتوا، کسب و کارهای آنلاین به جای صرف هزینه های میلیونی تبلیغات به اهداف معین خود، دست پیدا می کنند. 

تولید محتوای ویژه چیست؟

تولید محتوای ویژه، اسم شگفت انگیزی دارد. محتوای ویژه، نه دست و پا دارد و نه شاخ و دم! محتوای ویژه، با کیفیتی فوق العاده نگارش و تهیه می شود. فرق محتوای معمولی با محتوای ویژه در نویسنده آن ها است. محتوای ویژه توسط نویسنده ماهر نگارش می شود و متن، فوق العاده قوی تری دارد. تولید محتوای ویژه با هدف رونق کسب و کار آنلاین، افزایش فروش محصولات و خدمات، جذب مخاطب، جلب توجه فالوورهای جدید و جلب رضایت مخاطبان انجام می شود. محتوای ویژه، کیفیت ویژه ای دارد که مطابق اصول سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. 

از دست ندهید
تبلیغات خلاقانه چیست و چه تاثیراتی روی کسب و کارها دارد؟ + معرفی انواع تبلیغات خلاقانه برای بهبود کسب و کار

تولید محتوای الکترونیکی ویژه مناسب فضای وب سایت ها و سوشال مدیا اعم از یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و تیک تاک می باشد. محتوای ویژه، ممکن است متنی، تصویری و صوتی باشد که در قالب وبلاگ، ویدیو، اینفوگرافیک و بنر طراحی شده است. در مسیر ثبت سفارش تولید محتوا می توانید سطح کیفیت درخواستی خود را تعیین کنید. 

چرا باید تولید محتوای ویژه را جدی بگیرید؟

1- برنامه ریزی و استراتژی تولید محتوا

در تولید محتوای الکترونیکی، عواملی چون انتخاب اهداف محتوا، پرسونای خریدار، تکیه کردن به سفر خریدار، نقش مخاطب، ممیزی کردن محتوا، انتخاب فرمت مناسب، پروموت کردن محتوا، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، پروموت کردن به روش تبلیغات کلیکی، هم نشری محتوا و تکرار محتوا دارای اهمیت ویژه ای هستند.

در تولید محتوای ویژه بایستی به تک تک این عوامل، توجه کرد تا بتوان محتوای دیجیتالی تاثیرگذاری را تهیه نمود.

2- شناخت انواع محتوای ویژه

پیش تر هم اشاره کردیم که تولید محتوای ویژه در قالب های مختلفی طراحی شده است تا در فضای مناسب، آپلود شود. انواع محتوای ویژه شامل وبلاگ، محتوای دسته بندی شده، نوشته های طولانی، پست مهمان، طنز، تصاویر، اینفوگرافیک، مقالات حقوقی و حرفه ای می شود. لحن محتوای‌ویژه، عمدتا رسمی می باشد ولی بسته به خواست سفارش دهنده، متفاوت است. نوع درخواستی محتوا بسته به خواست مخاطب، تعیین می گردد.

3- بررسی فرآیند تولید محتوای باکیفیت

چگونه تولید محتوا کنیم؟ تولید محتوا، اصول مشخصی دارد که شامل سرچ سئو، ایده پردازی، نگارش، ویرایش، آپلود و انتشار می شود. از همه مهم تر، بحث سئو و بهینه سازی وب سایت است. رعایت سئو در تولید محتوای ویژه به این صورت است که گوگل با بررسی موارد و اصول مشخصی، رتبه وب سایت را افزایش می دهد. محتوای سئو شده در رتبه بندی وب سایت، موثر می باشد.

از دست ندهید
استوری لاین (Storyline) چیست؟ معرفی نرم افزار و کاربردهای لاین استوری در تولید محتوا

4- ابزارهای تولید محتوای ویژه

پیش تر هم اشاره شده که محتوای‌ویژه به صورت متنی، تصویری و صوتی تهیه و تولید می شود. سفارش تولید محتوای الکترونیکی با ابزارهای مختلفی قابل اجرا است. معروف ترین و پرکاربردترین این ابزارها شامل Canva، Giphy، Vidyard، SurveyMonkey، MakeMyPersona و Anchor می شود. نرم افزارهای معرفی شده در طراحی انواع تصویر، گیف، ویدیو و ضبط پادکست کاربرد دارند. کار با نرم افزارهای معرفی شده، فوق العاده راحت می باشد.

سئو محتوا چیست؟

تولید محتوای سئو شده، یعنی نویسنده متنی را نگارش کند که از نظر گوگل جذاب است. متن سئو شده، فاقد هر گونه کپی می باشد و کلمات کلیدی (اصلی و فرعی) به درستی در متن، نگاشته شده اند.

از این رو، این متن توسط موتورهای جست و جوی گوگل، باارزش تلقی می شود. اصلی ترین تاثیر تولید محتوای سئو شده در رتبه بندی وب سایت است.

توصیه گوگل برای تولید محتوای ویژه چیست؟

پس از تولید محتوای الکترونیکی، محتوای ویژه در وب سایت منتشر می شود. بلافاصله پس از انتشار محتوای‌ویژه در وب سایت، منتظر رتبه بندی و ارتقا نباشید. به روز رسانی وب سایت ها و رتبه بندی آن ها توسط گوگل، هر چند ماه یک بار اتفاق می افتد. لینک دهی وب سایت ها هم حائز اهمیت می باشد. گوگل توصیه می کند که لینک دهی را جدی بگیرید!

برای تولید محتوای‌ویژه، پژوهش کنید!

نویسنده بایستی حول کلمه کلیدی اصلی، مطالعات گسترده داشته باشد. برای تولید محتوای‌ویژه بایستی نویسنده موضوع را درک کند و هدف تولید محتوا را مشخص کند. قبل از شروع نگارش، لحن محتوا باید مشخص شود. به عبارت دیگر، لحن محتوا توسط کاربر (سفارش دهنده) تعیین می شود. در تولید محتوا، شخصیت و ویژگی های مخاطب اهمیت بالایی دارد! باید متن نگارش شده، متناسب با خواست مخاطبان شما باشد.

از دست ندهید
بایدها و نبایدهای تولید محتوا در فضای مجازی و چرا تولید محتوا در فضای مجازی اهمیت دارد؟

محل انتشار محتواها

محتواهای شبکه های اجتماعی مناسب انتشار در فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و توییتر هستند. محتوای وب سایت، دومین نوع از انواع محتواها است که مطابق پرسونای مخاطب و کلمات کلیدی (اصلی و فرعی) تهیه می شود. نوع سوم، محتوای وبلاگ است که هدف از تولید آن، حمایت از کسب و کارها می باشد. پلتفرم های مختلفی وجود دارند که محل انتشار محتواهای تولید شده، هستند ولی تمام آن ها، زیرمجموعه موارد فوق هستند.

مرحله آنالیز محتوای ویژه

هر محتوایی نیازمند آنالیز می باشد. پس از انجام سفارش تولید محتوای الکترونیکی و انتشار آن در فضای دیجیتالی، بایستی تحلیلاتی صورت گیرد. مراحل آنالیز محتوای ویژه شامل بازدیدهای صفحه سایت، ترافیک ارگانیک، Bounce Rate، Conversion Rates، نرخ تعامل و رشد مخاطبان می شود.

توصیه می شود برای آنالیز بهتر و دقیق تر، از چند روش استفاده کنید. بهره مندی از تمام این آنالیزورها، زمان بر و فوق العاده سخت است.

تولید محتوای نامناسب، شخصیت نویسنده را زیر سوال می برد!

برای تولید محتوای‌ویژه، نویسنده بایستی توان، مهارت و دانش کافی داشته باشد! اگر در خودتان، توانایی لازم و قابلیت کافی را نمی بینید، دست به تولید محتوا نزنید. با در نظر گرفتن سطح مهارت های خود، سفارش پذیرش کنید و در فضای دیجیتال مارکتینگ فعالیت نمایید. شخصیت نویسنده ناتوان و کم مهارت، در شرایطی که نتواند محتوای باکیفیتی نگارش کند، زیر سوال می رود.

ترندهای تولید محتوای ویژه را دنبال کنید!

برای تولید محتوای‌ویژه در اینستاگرام، بایستی همراه با ترندهای اینستاگرامی پیش بروید. ترندها شامل محتواهای تصویری، محتوای ویدیویی، داستان سرایی تصویری، ارتقای E-A-T، پخش موزیک، تولید محتوای هدفمندتر، محتوای فوق هدفمند و تکنیک های خاصی می باشند که در فضای مجازی، باب می شوند. قاعدتا بهره مندی از ترندها، زمینه بیشتر دیده شدن پیج اینستاگرامی را فراهم می کند. توصیه می کنم همراه با ترندها پیش بروید!

از دست ندهید
نحوه تولید محتوا برای سایت به چه صورت می باشد؟ + بررسی نحوه تولید محتوا برای سایت بر اساس استاندارد های سئو

سخن پایانی

همانطور که گفتیم تولید محتوا در رشد یک سایت تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل باید زمان کافی برای تولید محتواهای مختلف گذاشته و آنها را اصولی تولید کنید. در این مطلب سعی کردیم تکنیک های تولید محتوا و انواع محتوا را به شما معرفی کنیم. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا