آموزش تولید محتواآموزش‌های گرافیکی

منظور از بروشور قابل ویرایش چیست و چه مزیتی دارد؟

تبلیغات جزو جدا نشدنی هر شغل محسوب می شود. عصر امروز عصر مشاغل اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است؛ پس بهتر است تبلیغات شما نیز در این فضا پوشش داده شوند. شما می توانید برای تولید محتوا و تبلیغات یا معرفی محصولات یا کسب و کارتان از بروشورها علی الخصوص بروشور قابل ویرایش کمک بگیرید. ما در این مقاله به بررسی نکات مربوط به بروشور قابل ویرایش و مزیت های آن می پردازیم.

بروشور چیست؟

شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیاز دارند.

بروشور یک روش مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات می باشد. بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و معتبر است.

یک بروشور دارای چهار هدف است:

  • اطلاعات: معمولا از بروشور برای اطلاع دادن به مشتریان خود، در مورد شرکت استفاده می شود. این اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی است که شرکت شما ارائه می دهد.
  • تبلیغات: یک بروشور ابزار تبلیغاتی مهمی است که به طور قابل توجهی به شما اجازه می دهد یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.
  • شناسایی: بروشور باعث می شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان می‌دهد.
  • آموزشی: بروشور، نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می دهد.

بروشور موفق باید نتیجه تعامل این 4 هدف باشد، در غیر این صورت موثر نخواهد بود. شاید یکی از آن ها بیشتر از دیگری برجسته باشد، اما این نباید بر طراحی بروشور تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک محصول جدید را راه اندازی کرده و تصمیم دارد که یک بروشور طراحی شده به این منظور ایجاد کند، هدفی که در بروشور شما برجسته خواهد بود، تبلیغاتی می باشد.

از دست ندهید
آموزش طراحی پست اینستاگرام با گوشی + معرفی برنامه‌های کاربردی

بروشور سه لت چیست؟

یکی از انواع پر طرف دار بروشورها، بروشور سه لت می باشداین بروشورها مدل های متفاوتی دارند و برای معرفی یک کسب و کار و یا حتی محتویات مربوط به برخی مراسمات و جشن ها نیز مناسب اند. بروشور سه لت از دو خط تا و سه لت تشکیل می شود.

حمل و ارسال این بروشورها بسیار آسان است. تمام این مزایا بروشورهای سه لت را به یکی از محبوب ترین بروشورها تبدیل کرده است. شما همچنین می توانید فایل لایه باز بروشورهای سه لتی را نیز به طراحان و شرکت های معتبری مانند رایا مارکتینگ سفارش دهید.

تاریخچه ی فایل های لایه باز

اطلاعات دقیقی در مورد تاریخچه ی فایل های قابل ویرایش یا لایه باز موجود نیست. فایل های لایه باز PSD از نسخه ی اول فتوشاپ به وجود آمدند. نسخه ی اولیه ی برنامه ی فتوشاپ نیز در سال 1990 معرفی شد. نسخه ی اولیه ی فتوشاپ بسیاری از امکانات نسخه ی کنونی این برنامه را نداشت؛ ولی در همان زمان نیز فتوشاپ ابزاری بی نظیر بین نرم افزارهای گرافیکی محسوب می شد.

بروشور قابل ویرایش چیست؟

بروشور قابل ویرایش بروشوری است که می توان همواره اطلاعات و محتوای آن را ویرایش کرد و تغییر داد. نام دیگر این مدل بروشورها فایل لایه باز بروشور می باشد. شما می توانید اطلاعات موجود در این مدل بروشورها را تغییر دهید. همچنین امکان ارسال کردن این بروشورها برای دیگران نیز وجود دارد امکان ویرایش در این بروشورها باعث می شود که یک طراح همواره امکان تغییر دادن و رشد افکار خویش را داشته باشد.

بروشور سه لت

بهتر است طراحی کاتالوگ شرکت و بروشور تجاری طبق این مدل باشد و امکان ویرایش محتوای آن ها همواره مهیا باشد. این امر سبب رونق و توسعه ی افکار و در نهایت رشد یک کسب و کار می شود. شما در یک بروشور قابل ویرایش می توانید تمام المان ها از جمله عکس ها، افکت ها، فونت نوشته ها و… را تغییر دهید. همه ی این امور باعث می شوند که یک بروشور قابل ویرایش به یک کار گرافیکی حرفه ای تبدیل شده و برای همگان جذاب باشد.

از دست ندهید
بررسی و معرفی نکات طراحی گرافیک برای طراحان تازه کار و مبتدی

مهم ترین طرح های لایه باز موجود کدام اند؟

  1. کارت ویزیت لایه باز
  2. بنر مشاغل لایه باز
  3. بنرهای مناسبتی
  4. کاتالوگ های لایه باز
  5. بروشورهای لایه باز
  6. تراکت های لایه باز
  7. فاکتورهای لایه باز
  8. تقویم های لایه باز
  9. آگهی های ترحیم
  10. منوهای لایه باز
  11. لوگوهای لایه باز
  12. ست های اداری لایه باز
  13. ست های تبلیغاتی لایه باز

آیا می دانید که هزینه ی طراحی کاتالوگ و بروشور چقدر است؟

هزینه ی طراحی کاتالوگ و بروشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. لازم به ذکر است که شما می توانید به کمک روش هایی، هزینه های طراحی و چاپ را مدیریت و کنترل کنید. برای مثال شما می توانید برای ثبت سفارش تولید محتوا برای کسب و کارتان، درخواست طراحی فایل لایه باز بروشور را به یک شرکت و طراح بدهید.

بروشورهای لایه باز به راحتی قابل ویرایش هستند. شما احتیاج ندارید که در صورت عدم رضایت از یک بروشور مجدداً بروشور جدیدی را طراحی و چاپ کنید. استفاده از بروشور قابل ویرایش در این هنگام به شما کمک می کند. شما می توانید فایل بروشور لایه باز موجود را ویرایش و اصلاح کرده و از این طریق از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

مزایای استفاده از بروشور قابل ویرایش یا فایل های لایه باز کدام اند؟

  • این مدل بروشورها با استفاده از فضای کمی حجم زیادی از اطلاعات را منتقل می کنند
  • توزیع این مدل بروشورها بین مردم، بسیار راحت و آسان است
  • بروشور قابل ویرایش می تواند رضایت و اعتماد بسیاری از افراد را جلب کند
  • استفاده از بروشور قابل ویرایش یا لایه باز، بسیار به صرفه و کم هزینه می باشد.
از دست ندهید
تجربه مشتری CX چیست؛ چرا مهمترین اصل در کسب و کار است؟

قیمت فایل بروشور لایه باز چقدر است؟

قیمت چاپ و طراحی فایل بروشور لایه باز نیز مانند انواع خدمات طراحی کاتالوگ و بروشور از عوامل مختلفی تأثیر می پذیرد. انتخاب طرح و نقش های به کار رفته در یک بروشور لایه باز بر قیمت نهایی عرضه ی آن تأثیر می گذارند. همچنین استفاده یا عدم استفاده از عکس ها، افکت ها و… نیز بر هزینه ی نهایی مؤثرند.

یکی دیگر از مواردی که قیمت فایل بروشور لایه باز طبق آن تعیین می شود، ابعاد و سایز آن بروشور است. شما می توانید برای داشتن یک فایل بروشور لایه باز حرفه ای و مدرن به شرکتی مانند رایا مارکتینگ مراجعه کنید. همچنین با جست و جو در سایت این شرکت می توانید نمونه کار طراحی کاتالوگ و بروشور و همچنین هزینه ی طراحی کاتالوگ و بروشور را نیز مشاهده نمایید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با بروشور آشنا شدید. همچنین از کاربرد و مزایای آنها آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا