آموزش تولید محتوا

ایده تولید محتوا چیست؟ چگونگی تشخیص هدف کابر + معرفی ایده‌های تولید محتوا

تمام بازاریابان ارزش محتوای با کیفیت را درک کرده اند و برای تولید محتوا سرمایه گذاری ویژه ایی می کنند. می دانید که ایجاد محتوای مداوم و با کیفیت برای موفقیت تلاش های شما ضروری است. ایده تولید محتوای با کیفیت فقط به نفع برنامه بازاریابی محتوای شما نیست بلکه در کل سازمان شما تفاوت ایجاد می کند. طبق آمار وب سایت هایی که وبلاگ دارند و تولید محتوا می کنند بین 50 تا 60 درصد بازدید بیشتری دارند همچنین سازمان هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند حدود 30 درصد فروش بیشتری دارند که رقم زیاد و قابل توجهی است.

تاثیر گرفتن از محتوا بستگی به میزان کیفیت آن دارد. در تولید محتوا باید مراحل زیادی طی شود که شامل تدوین استراتژی، برنامه ریزی، نوشتن محتوا، ویرایش و موارد دیگر است. ایجاد محتوای عالی با یک فرایند کاملاً ثابت شروع می شود. ما روند تولید محتوا را از ابتدا تا انتها به شما معرفی می کنیم و نشان خواهیم داد که چگونه تولید محتوای عالی می تواند به مخاطبین و مشتریان شما در یافتن راه حل و پاسخ برای مشکلات آنها کمک کند. این مقاله از مطالب آموزش سئو مجموعه وب وان است که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.


فهرست مطالب


منظوراز تولید محتوا دقیقا چیست؟

تولید محتوا فرآیند ایجاد ایده های موضوعی است که برای شخصیت خریدار شما جذاب است که محتوای نوشتاری یا بصری را در مورد آن ایده ها ایجاد می کند و این اطلاعات را به عنوان یک پست وبلاگ، فیلم، اینفوگرافیک یا قالب های دیگر در دسترس مخاطبان قرار می دهد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تولید محتوا چیست را بخوانید.

منظوراز تولید محتوا دقیقا چیست؟

از آنجا که محتوا می تواند انواع مختلفی داشته باشد( پست وبلاگ، ویدئو، کتاب الکترونیکی، توییت، اینفوگرافیک، تبلیغات و چند مورد دیگر) روند تولید محتوا بسیار حساس است و همیشه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست. اما انجام خوب آن می تواند واقعاً بر تجارت شما تأثیر بگذارد. در حقیقت، تحقیقات اخیر ثابت می کند که ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت باعث می شود مشتریان 131 درصد بیشتر از کسب و کار شما خرید کنند.

معرفی ایده‌های تولید محتوا

اگر نمیدانید برای وب سایت یا شبکه اجتماعی خود چگونه تولید محتوا انجام دهید و هیچ سوژه ای برای تولید محتوا ندارید مطالعه این موارد به شما یک ذهنیت خواهد داد و سرنخ هایی را میتوانید از این مقاله برداشت کنید و به سرعت مشغول تولید محتوا شوید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله محتوا صوتی چیست را بخوانید. خوشحال میشویم که ایده هایی دیگری که به ذهنتان میرسد را برای ما ارسال کنید تا به این لیست اضافه کنیم.

ایده تولید محتوا بر اساس پست و مقالات و محصولات پربازدید :

بگذارید وب سایت محتواینو را مثال بزنیم.ممکن است ما در وب سایت و شبکه اجتماعی محتوای نو ، محتوایی در حوزه آموزش از راه دور منتشر کنیم. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بخوانید. بعد از مدتی متوجه میشویم 10 پست و 10 مقاله ای که در این مورد منتشر کرده ایم لایک و کامنتهای بیشتری را دریافت نموده و حتی توانسته اینم از طریق این مقالات مشتریان بیشتری جذب کنیم.

ایده تولید محتوا بر اساس پست و مقالات

پس این موضوع را بسط (گسترش )میدهیم .مبحث آموزش از راه دور را دسته بندی میکنیم و یک تقویم محتوا برای این موضوع خاص درست میکنیم (مثلن روزی یک پست )و تولید محتوا بر اساس تقویم محتوا در مورد آموزش از راه دور را در دستور کار تیم دیجیتال مارکتینگ قرار میدهیم و اگر هم قرار است خودتان تولید محتوا انجام دهید به سرعت دست به کار شوید و طبق اصول تولبید محتوا ، تولید محتوا در انواع گوناگون ردا انجام دهید.

از دست ندهید
تجربه مشتری CX چیست؛ چرا مهمترین اصل در کسب و کار است؟

تولید محتوا بر اساس تخصصهای فردی یا سازمانی :

این چیزی است که باعث میشود محتوای شما از دل برآید و بر دل نشیند.تولید محتوا بر اساس تخصص باعث میشود افراد به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند.زیرا این فقط شما هستید که از تمام زوایای کسب وکار و تخصصتان آگاهید .به عنوان مثال محتوای نو در زمینه تولید محتوای الکترونیکی تخصص بسیار زیادی دارد .پس با نوشتن مقالات تخصصی در این زمینه هم به بهبود سئوی وب سایت کمک میکنیم و هم باعث میشویم محتوای یونیک خلق کنیم که غیر تکراری باشد و مخاطب از مطالعه آن چیزی یاد بگیرد و لذت ببرد.

ایده تولید محتوا بر اساس مطالعات شخصی:

میتوانید در مورد کتابهای تخصصی در زمینه کسب و کارتان محتوا تولید کنید.سرفصلهای کتاب را بررسی کنید.نقد کنید و به چالش بکشید و نظرات خودتان را در مورد آن مطرح کنید.کاربران تولید محتوا بر اساس نقد و بررسی را دوست دارند و درگیر آن میشوند و شما را به عنوان یک کارشناس در حوزه کاری خواهند شناخت.کارشناسی که قدرت تحلیل دارد و میتواند با تولید محتوای تخصصی اطلاعاتشان را افزایش دهد.

تولید محتوا بر اساس پرسش و پاسخ مخاطبان :

میتوانید سوالی را در وب سایت و یا شبکه اجتماعی خودتان مطرح کنید و از کاربرانتان بخواهید در مورد آن نظر بدهند و احتمالن سوالات و چالشهای جدید خود را نیز مطرح نمایند.همین پرسشها و پاسخها سوژه بسیار مناسبی برای تولید محتوا میباشد.

میتوانید سوالات و نظرات و پاسخهای جذابتر را رانتخاب نمائید .با تولید محتوای تخصصی به آن شاخ و برگ بیشتری بدهید و مجددن محتوای تولید شده را منتشر نمائید.این چرخه پایانی ندارد و مخاطبان خودشان به شما میگویند محتوای بعدی چه چیزی باشد.فقط کافیست کمی هوشیار و آگاه باشید .

ایده تولید محتوا با نوشتن راهنمای خرید محصول و خدمات:

بهترین ایده برای تولید محتوا ، ارائه اطلاعات تخصصی در مورد یک یا چند محصول یا خدمات میباشد.به عنوان مثال اگر کسی قرار است تولید محتوای الکترونیکی موسسه خود را برون سپاری نماید کلمه تولید محتوای الکترونیکی را سرچ میکند.به وب سایت محتوای نو هدایت میشود و میتواند اطلاعات بسیار زیادی در این حوزه پیدا نماید و با اگاهی کامل اقدام به سفارش تولید محتوای الکترونیکی نماید.

شما نیز میتوانید راهنمای خرید محصولات و خدمات را در تقویم تولید محتوا قرار دهید و با ارائه اطلاعات و آگاه سازی مشتریان خود به چند هدف برسید.سئوی بهتر ، بازاریابی کم هزینه.برندسازی حرفه ای .دیجیتال مارکتینگ.بازاریابی محتوایی و …پس همین الان لیستی از خدمات و محصولات خودتان تهیه کنید.می بینید که کلی محتوا برای تولید کردن دارید اما از این بخش غافل شده بودید.پس سریع دست بکار بشید و زمان رو از دست ندهید.

تولید محتوا در مورد سبک زندگی شخصی یا شغلی:

مردم دوست دارند در مورد سبک زندگی یک مهندس ، یک وکیل ، یک تولید کننده محتوا بیشتر بدانند و برایشان جذابیت دارد.میتوانید در مورد خودتان و شغلتان و سبک زندگیتان بنویسید.میتوانید هر روز گزارش کاملی از نحوه حضور در شرکتتان تهیه کنید و انرا به سمع نظر مشتریانتان برسانید.تولید محتوا به سبک زندگی شخصی یک کار تفریحی و یک کار Fun (سرگرم کننده )میباشد .میتوانید با نوشتن داستان هر روزه زندگی خودتان در مورد کاری که دارید انجام میدهید ، محتوای غیر تکراری و مفرح خلق کنید و از کسب وکارتان لذت ببرید و درآمدتان را نیز افزایش دهید.

از دست ندهید
تبلیغات خلاقانه چیست و چه تاثیراتی روی کسب و کارها دارد؟ + معرفی انواع تبلیغات خلاقانه برای بهبود کسب و کار

به عنوان مثال مردم دوست دارند بدانند یک تولید کننده محتوا ، هر روز از چه ابزارهای برای تولید محتوا استفاده میکند.سوژه های خود را چگونه شکار میکند.چگونه محتوای تولید شده را می فروشد و چگونه از طریق تولید محتوا به معروفیت میرسد.همه اینها موضوعاتی جذاب هستند که میتوانند مخاطبان بسیاری داشته باشند.همین الان فکر کنید و روی یک کاغذ در مورد اینکه چه تخصصی ارائه میدهید بنویسید و لیستی از تخصصهایی که دارید و هر روز انجامشان میدهید تهیه کنید.میبینید که کلی موضوع برای تولید محتوا پیدا می کنید که حتی برای خودتان نیز جذابیت دارد.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مختلف:

شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای حضور پر رنگ شما و کسب وکارتان میباشد.فقط نکته ای که باید رعایت کنید تولید محتوا ویژه شبکه های اجتماعی مختلف میباشد.باید با نوع مخاطبان هر شبکه اجتماعی اشنا باشید و محتوای مناسب آن را تولید نمائید.به عنوان مثال شبکه اجتماعی اینستاگرام ( instagram )محلی برای سرگرم شدن است و مخاطبان ان اغلب برای سرگرمی و اوقات فراغت و گشت و گذار و جویا شدن از احوال دوستان خود وارد آن میشوند.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مختلف

شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) محیطی رسمی و جدی دارد و افراد به مراتب حرفه ای و دارای تخصصهای بالا در این شبکه اجتماعی حضور دارند.پس باید برای این شبکه اجتماعی محتوایی جدی تولید نمائید .به هر حال میتوانید محتوای خود را که شامل معرفی محصول و خدماتتان میباشد بصورتی که کمتر جنبه تبلیغاتی و بیشتر جنبه اموزشی وسرگرم کننده داشته باشد برای این شبکه ها تولید و منتشر نمائید.تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بیشتر میتواند به سمت اطلاع رسانی رویدادهای شخصی وکسب وکار باشد .

مردم دوست دارند بدانند شما چه کسی هستید ، هر روز چه فعالیتی انجام میدهید و دوست ارند از نتایج فعالیتهای شما مطلع شوند.پس این یک فرصت و یک ایده خوب برای تولید محتوا میباشد.همین الان تاریخ نمایشگاهها و رویدادهایی که قرار است شرکت کنید یا برگزار کنید را روی کاغذ یادداشت کنید و به تقویم تولید محتوای خود اضافه و هر چه سریعتر برنامه تولید محتوای مرتبط با کسب وکارتان را آغاز و اجرایی نمائید.

ایده تولید محتوا بوسیله نوشتن تاریخچه‌ای از محصول یا خدمات:

میتوانید برای بازدید کنندگان و دنبال کنندگان خودتان محتوایی تولید کنید تا بدانند تاریخچه محصول وخدماتتان از کجا شروع شده و قرار است در صورت تهیه آن ، مخاطبانتان را به کجا برساند.تاریخچه ای از محصول وخدماتتان تهیه کنید و برای آن تولید محتوا انجام دهید.اگر طیفی وسیعی از محصولات و خدمات متنوع را ارائه میدهید قطعن این موضوع میتواند ایده خوبی برای تولید محتوا باشد .دانستن تاریخچه یک محصول و یا ارائه یک خدمت میتواند حتی به فروش آن کمک کند و شما را فردی مطلع نشان دهد.فردی که به اصطلاح بازاری های قدیمی کف بازار را خوب میشناسد . به عنوان مثال تاریخچه تولید محتوا میتواند برای خیلی از افراد جالب باشد که حتمن در فرصتی مناسب در مورد آن مقاله ای در وب سایت محتوای نو منتشر خواهیم نمود.

از دست ندهید
معرفی 7 قاعده از حیاتی‌ترین اصول محتوا نویسی برای حرفه‌ای‌ها

تولید محتوا بصورت اینفوگرافیک:

تولید محتوا بصورت عکس نوشته و تصاویر اینفوگرافیک یکی از فعالیتهای اصلی یک تولید کننده محتوا میباشد.میتوانید جملات مهم ،جملات انگیزشی مرتبط با موضوع کسب وکارتان را انتخاب نمائید وروزانه 3 تا 4 اینفوگرافیک تولید کنید و منتشر نمائید.ببینید در کسب وکارتان چه محصولاتی دارید . به خدماتی که ارائه میدهید دقت کنید.کتابهایی که خوانده اید.مقالاتی که مطالعه نموده اید.وب سایتهایی که بررسی نموده اید.از تجربیات شخصی اینفوگرافیک درست کنید.از مواردی که ذکر کردیم میتوانید جمله و یا کلمه ای خاص را انتخاب کنید (مرتبط با موضوع خدمات و محصولاتتان باشد) سپس تصاویری مرتبط را با ان ترکیب نمائید تا یک اینفوگرافیک جدید و غیر تکراری تولید شود. این ایده و سرنخ را در دفتر چه تقویم تولید محتوا یادداشت کنید و دست بکار شوید.

ایده تولید محتوا بر اساس فهرستی از بایدها و نبایدها:

قطعا در کسب وکار شما پیشنهادات و نصیحت هایی برای مخاطبانتان وجود دارد.کارهایی که باید قبل از خرید و یا بعد از خرید انجام دهند یا انجام ندهند.میتوانید توصیه هایی برای مخاطبانتان داشته باشید.همه اینها ایده های جالبی برای تولید محتوا هستند.تعجب میکنیم وقتی فرد یا شرکتی را میبینیم که میگویند چه محتوایی تولید کنیم و نمیدانند تولید محتوا را از کجا شروع کنند.اینهمه ایده.پس هیم الان شروع کنید.پیش به سوی موفقیت.

ایده تولید محتوا بر اسا پاسخ دادن به سؤالات مخاطبان:

میتوانید در وب ساییتان به بخش پرسش وپاسخها مراجعه کنید و یا به شبکه های اجتماعی خودتان یا همکارانتان که مرتبط با موضوع کسب و کار شماست مراجعه نمائید و ببینید کاربران در چه موردی صحبت میکنند و چه سوالاتی را مطرح کرده اند و دغدغه شان چیست.میتوانید چالشی را مطرح کنید و منتظر واکنش کاربران باشید.از بین این همه اطلاعاتی که به شما بصورت رایگان داده میشود ، بهترینها را انتخاب کنید و به آن پاسخ دهید و یک سوال دیگر و یک چالش دیگر راه بیاندازید.کاربران درگیر شده و شرکت در بحث را دوست دارند.

این پرسشها و پاسخهای شما میتواند ایده خوبی برای تولید محتوا باشد.میتوانید سوالات کاربران را به فیلم و پادکست و اینفوگرافیک تبدیل کنید و منتشر نمائید.پس پاسخگویی به پرسش کاربران در قالبهای متنوع محتوا میتواند ایده خوبی برای تولید محتوا باشد.کافیست کمی خلاق باشید.

ایده تولید محتوا بر اساس لیست‌ کارهای روزانه‌:

به کاربرانتان توضیح دهید که از صبح تا عصر که در شرکت یا محل کار خود هستید چه میکنید و هر روز در دو الی سه نوبت برای آنها گزارش تهیه کنید.تولید محتوا بر اساس واقعیتهای کسب وکار شما برای کاربران جذاب میباشد.تولید محتوا بر اساس گزارش نویسی میتواند اعتماد مشتریانتان را جلب کند .مخاطبان به افراد و کسب وکارهای فعال بیشتر جذب میشوند.شرکتی که فقط یک تلفن و یک آدرس را در وب سایت یا شبکه اجتماعی خود قرار داده و اثری از موجود زنده نیست و معلوم نیست گردانندگان آن چه کسانی هستند خسته کننده است.

اگر فکر میکنید تمام روزهای شما یکسان است و کار جدیدی انجام نمی دهید که برای مخاطبان گزارش تهیه کنید بهتر است همین الان کسب وکار خود را تعطیل کنید.پس اکتیو و فعال باشید .در رویدادها شرکت کنید ، به نمایشگاهها بروید.جلسات پربار تشکیل دهید و گزارشهای مفصلی برای مخاطبانتان تهیه کنید و از موفقیتهای خودتان گزارش ارائه دهید.تولید محتوا از اینی که فکر میکنید راحتتر است.همین الان دست به کار بشید.

از دست ندهید
منظور از بروشور قابل ویرایش چیست و چه مزیتی دارد؟

تولید محتوا بر اساس پیش بینی حوزه ای که در آن تخصص دارید:

در هر صنعت و کسب و کاری که فعالیت دارید ، میتوانید ارزیابی و براوردهای و آینده نگریهای خود را به محتوا تبدیل و منتشر کنید.میتوانید تولید محتوا بر اساس پیش بینی را بصورت روزانه ، هفتگی و یا ماهانه انجام دهید.میتوانید صنعت ها و کسب کارهای مشابه به کسب وکار خودتان را با شرکتهای دیگر و حتی کشورهای دیگر بررسی و تولید محتوای حرفه ای انجام دهید و خود را رهبر بازار نشان دهید و تسلط خود به همه امور را به رخ همگان بکشید و این چنین به جذب مخاطب اقدام نمائید.

همین الان لیستی از شرکتها و همکاران تهیه کنید.تمام کشورهایی که در آنها صنعت و خدماتی شبیه خدمات شما ارائه میشود را در این لیست بنویسید و در تقویم تولید محتوا جایی برای پیش بینی آنها بگذارید و تصمیم بگیری مقالات ارزشمند ، پادکست های آموزشی و فیلم های تبلیغاتی در این حوزه تولید و منتشر نمائید.

خودتان را به جای کاربر قرار دهید

اگر خودتان را به عنوان کاربر در نظر بگیرید ، تا حدودی می توانید تشخیص دهید کاربر چرا این عبارت را جست و جو می کند.

از گوگل کمک بگیرید

گوگل سعی دارد بهترین و مرتبط ترین پاسخ با نیاز کاربر را به او نشان دهد. به همین دلیل می توانید با جست و جوی کلمه کلیدتان در گوگل و مشاهده نتایج متوجه هدف کاربر شوید.

برخی از کلمات و عبارت های کلیدی که به دست می اورید ممکن است تک کلمه ای بوده و موضوعات زیادی را پوشش دهد. برای این که موضوعات مختلفی را از این تک کلمه ای ها به دست اورید در ادامه ابزار هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که می تواند در سئو بسیار کار آمده باشند.

1- Answerthepublic

اولین و بهترین سایتی که می توانید موضوعات محتوایی که می خواهید بنویسید را به دست اورید answerthepublic است. کار با این سایت بسیار راحت است فقط کافیست به محض ورود به سایت ، در فیلدی که مشاهده می کنید ، کلمه مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه جست و جو را بزنید.

اما با وجود ، امکان جست و جوی فارسی در این ابزار را ندارید و فقط می توانید به صورت انگلیسی کلمه مورد نظر خود را جست و جو کنید.با اینکه کلمه را به انگلیسی سرچ می کنید اما باز هم موضوعات انگلیسی می تواند به شما ایده های خوبی منتقل کند و یا ترجمه ای از همان موضوعات را استفاده کنید.

2- وب سایت quora

Quora یک سایت انجمنی است که به پرسش و پاسخ کاربران خود می پردازد. درواقع در این وبسایت روزانه تعداد زیادی از افراد پرسش های خود را در زمینه های مختلفی ایجاد می کنند و برخی از همان مردم به این پرسش ها پاسخ می دهند.

شما می توانید با جست جو ی عبارت مورد نظر در فیلد سرچ باکس ، سوالاتی که در این باره پرسیده شده است را مشاهده کنید و از آن ها ایده برداری کنید.انچه که باعث شده بسیاری از وبسایت های پورتالی و مجله های اینترنتی به سراغ این نوع سایت ها بروند این است که مردم هنگامی در این انجمن ها سوال مطرح می کنند که جواب خود را در وب نتوانند پیدا کنند وگرنه چه دلیل دارد که بخواهند ساعت ها منظر بمانند تا کسی به سوال ان ها پاسخ دهد.

از دست ندهید
بررسی ترفندهای خلاقانه برای تولید محتوای الکترونیکی و آموزشی

علاوه بر سایت quora وبسایت های دیگری نیز در این حوزه فعالیت دارند که می توانید با یک سرچ ساده ان ها را پیدا کنید. یکی از این وبسایت ها که حتی بهتر از quora کار می کرد اما متاسفانه مدتی است که دیگر فعالیت نمی کند ، answer.yahoo.com است.

این وبسایت ها نیز انگلیسی بوده و فقط می توانید از انها ایده بگیرید. در صورتی که به دنبال سایت های مشابه ایرانی می گردید ، کافیست عبارت انجمن را جست و جو کنید. یکی از بهترین انجمن های ایرانی که می تواند برایتان مفید واقع شود وبسایت نینی سایت است.

3- Reddit

ردیت را می توان بهترین منبع برای به دست اوردن اخبار و شایعات روز دنیا دانست. بسیاری از تولید کننده های محتوا در این شبکه اجتماعی حضور دارند و از ساب ردیت های زیادی که وجود دارد ، موضوعات مرتبط را انتخاب می کنند و روزانه با حجم انبوهی از ایده های تولید محتوا مواجه می شوند.

کار با ردیت ساده است اما انچه که می تواند برای شما چالش به حساب بیاید این است که برخی از اصطلاحات رایج در این شبکه وجود دارد که ممکن است با ان ها اشنا نبوده و شما را ازار دهد.با این وجود ردیت را می توان یک منبع عالی برای ایده های تولید محتوا دانست.اگر به عنوان سئو کار به فعالیت در تولید محتوا مشغول هستید ، فعالیت در ردیت در اینده می تواند برای لینک سازی خارجی نیز بسیار عالی باشد.

4- سایر شبکه های اجتماعی + گوگل ترندز

یکی از ترفند های عالی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است ، استفاده از ترندهای روز دنیاست. برای اینکه از ترندهای روز دنیا با خبر شوید ، شبکه های اجتماعی مانند توییتر می تواند برای شما کار امد باشد.گوگل ترندز نیز یکی از ابزار های رایگان گوگل است که همانطور که از نامش پیداست مخصوص مقایسه ترندز های روز دنیاست.موج سواری روی ترندز های روز دنیا یکی از ترفند های تولید محتوای پر بازدید است. بسیاری از سایت های خبری که بازدیده ای زیادی در روز دارند از این روش برای تولید محتوا استفاده می کنند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با ایده ی تولید محتوا آشنا شدید.همچنین از انواع آن و روش تشخیص آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

چرا می بایست تولید محتوا انجام دهیم؟

با تولید محتوای جدید می توانید برند خود را توسعه دهید و در نتایج جستجوی گوگل در جایگاه های بهتری قرار بگیرد.

چرا می بایست تولید محتوا انجام دهیم؟

با تولید محتوای جدید می توانید برند خود را توسعه دهید و در نتایج جستجوی گوگل در جایگاه های بهتری قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا