آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا برای کسب و کارها و فری‌لنسرها

توجه داشته باشید که آموزش رایگان تولید محتوا وقتی به درستی جواب می دهد که در مورد سایر جنبه های تولید محتوا و تبلیغات، اطلاعات کسب کنید. اینکه صرفا نحوه تولید محتوا را بیاموزید و طبق قوانین سئو پیش بروید، کمک چندانی به شما نخواهد کرد. بهتر است که از استراتژی های بازاریابی، ایجاد کمپین تبلیغاتی، نحوه های مختلف تولید محتوا و … اطلاعات کافی حاصل کنید.


فهرست مطالب


چگونه می توان تولید محتوا را آموخت؟

به سراغ اولین و مهم ترین بخش آموزش رایگان تولید محتوا می رویم. برای یادگیری تولید محتوا ساده – در گام نخست – باید چگونگی انجام تولید محتوا را بیاموزید. منظور از «چگونگی» راه ها و روش هایی است که در نهایت شما را به خلق محتوا می رسانند.

بررسی روال تولید محتوا را با یک سری قوانین

چگونگی تولید محتوا نقطه‌ی شروع یا همان نقطه صفر برای تولید محتوا است. در این نقطه شما باید برنامه ریزی کنید و برای روال تولید محتوای تان یک سری قوانین تعریف کنید. این قوانین به شما کمک می کنند تا در کل مدت بازاریابی دیجیتال و توسعه کسب و کارتان در فضای مجازی، طبق یک الگو جلو بروید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تولید محتوا چیست را بخوانید. دائم استراتژی هایتان را تغییر ندهید و مخاطب را سردرگم نکنید.

  •  آموختن تولید محتوای ساده، به یادگیری چگونگی ایجاد طرح اولیه و بنیان نهادن ِیک استراتژی محتوایی خاص کمک می کند. در این طرح شما باید لحن و هدف برند خود را مشخص کنید. سپس با محتوا به سمت آن حرکت کنید.
  • چک لیست آموزش رایگان تولید محتوا و آموختن عوامل موثر در برنامه ریزی برای محتوا
  • برای اینکه برنامه ریزی کنید و پس از آن برای تولید محتوای ساده اقدام نمایید باید چند گام را طی نمایید:
  • اهداف تان را از تولید محتوا مشخص کنید: به کجا میخواهید برسید؟ چه تعداد مخاطب را می خواهید جذب کنید؟ چه میزان افزایش فروش را می خواهید تجربه کنید؟ چگونه می خواهید با ریسک ها و اتفاقات غیر منتظره، رو به رو شوید؟
  •  برای مشتریان هدف خود یک پرسونا تشکیل دهید: مثلا گروه سنی، تحصیلات، علایق و غیره.
  • سفر مخاطب را از زمان ِدیدن محتوایتان تا لحظه تصمیم گیری برای خرید، برنامه ریزی و هدف گذاری کنید. او باید کدام محصول را برای خرید انتخاب کند؟ چرا و برای رفع کدام مشکل؟ او برای خرید محصول باید کدام لینک را انتخاب کرده و وارد کدام صفحه شود؟
  •  انتخاب نحوه برقرار ارتباط با مخاطب از طریق محتوا: می خواهید دوستانه با مخاطب برخورد کنید یا رسمی؟ در چه قالبی؟
از دست ندهید
نحوه تولید محتوا برای سایت به چه صورت می باشد؟ + بررسی نحوه تولید محتوا برای سایت بر اساس استاندارد های سئو

آموزش رایگان تولید محتوا به شما کمک می کند تک تک سوالات مربوط به این مراحل را به طور دقیق پاسخ دهید. سپس می توانید یک نقشه راه برای تولید محتوا و آغاز به کار ایجاد کنید.

چه کسانی باید در تیم تولید محتوا حضور داشته باشند؟

مخاطبانِ این قسمت از این مطلب جهت یادگیری تولید محتوای ساده، هم می توانند مدیران کسب و کارها باشند و هم افرادی که قصد دارند در زمینه تولید محتوا فعالیت کنند. شما به عنوان یک کسب و کار به تک تک افراد لیست زیر نیاز دارید تا برای شما محتوا تولید کنند. همچنین شما به عنوان شخصی که قصد دارید وارد دنیای تولید محتوا شوید باید یک یا دو گزینه زیر را انتخاب کنید. سپس در این زمینه ها فعالیت کرده و کارفرما ها را به سمت خود جذب کنید.

  • نویسنده وبلاگ ها یا به طور کلی تولیدکنندگان محتواهای متنی با استعداد نویسندگی خلاقانه.
  •  هماهنگ کننده و نویسنده‌ی محتواهای مربوط به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام.
  •  نریتور و میزبان پادکست ها جهت تولید محتوا صوتی.
  •  طراح گرافیک برای تهیه و تنظیم تصاویر گرافیکی و اینفوگرافیک ها.
  •  برگزاری ِوبینار توسط یک کارشناس (به عنوان ِپیشنهاد دهنده موضوعات جهت تولید محتوا)
  •  ایده پرداز، سازنده ویدئو و ادیتور جهت تولید محتوای ویدئویی

 یک تولید کننده محتوا باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

به طور دقیق تر در مبحث آموزش رایگان تولید محتوا شما باید برخی از مهارت ها را به عنوان نویسنده یا تولید کننده محتوا به مرور کسب کنید. یک کارفرما نیز باید برای انتخاب یک شخص برای تیم تولید محتوای خود، به وجودِ این مهارت ها در او توجه کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله محتوا صوتی چیست را بخوانید.

از دست ندهید
استوری لاین (Storyline) چیست؟ معرفی نرم افزار و کاربردهای لاین استوری در تولید محتوا

 جذب نیرو در بخش تولید محتوای کسب و کار

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در صورتی که قصد جذب نیرو در بخش تولید محتوای کسب و کارتان را داشتید باید مهارت های لیست زیر را در آگهی استخدام خود قید کنید. با این کار، افراد دقیقا متوجه می شوند که شما به دنبال چه شخصی با چه مهارت هایی هستید. به لیست زیر نگاهی بیندازید.

تولید کننده محتوای متنی کسب و کار شما باید به زبان های فارسی و انگلیسی تسلط خوبی داشته باشد. او باید غلط های نگارشی، املایی، محتوایی و … خود را یافته و نوشته خود را قبل از انتشار در وبلاگ سایت یا شبکه های اجتماعی بازخوانی و بررسی کند.

 مهارت های تولید محتوای ویدئویی و تصویری

در اختیار داشتن مهارت های تولید محتوای ویدئویی و تصویری بسیار حائز اهمیت است. یک تولید کننده محتوای گرافیکی باید بتواند با ابزار های ویرایش ویدئو و تصویر کار کند. همچنین محتوای بصری سایت یا شبکه های اجتماعی تان را طبق هویت برندتان تهیه و تنظیم کند. تمامی این محتواها باید یک چارچوب مشخص داشته باشند تا انسجام در آنها به خوبی حفظ شود.

آموزش تولید محتوا

تولید کننده محتوا باید دارای مهارت برنامه ریزی و درک درست اهداف شما از تولید محتوا باشد. او می تواند با یافتن درک درست از اهداف تولید محتوای شما، به شکلی موثر تر و دقیق تر برایتان محتوا ایجاد کند. بنابراین اگر در این راستا پیشنهاد یا انتقادی در جهت بهبود محتواها داشت، می تواند آن را به سمع و نظر تان برساند.

از دست ندهید
تولید محتوا چیست؟ + بررسی و معرفی شش مرحله طلایی در تولید محتوای با کیفیت

در مورد آموزش رایگان تولید محتوا باید به این نکته اشاره کنیم که توانایی درک و تحلیل قوی برای تولید کننده محتوا بسیار حائز اهمیت است. او باید از قیف فروش، کانال های بازاریابی و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری دائمی، و … اطلاعات کافی داشته باشد.

چگونه به یک تولید کننده محتوا تبدیل شوم؟ چگونه کار خود را کلید بزنم؟

با آموزش رایگان تولید محتوا در رایا مارکتینگ شما می توانید به یک تولید کننده محتوا تبدیل شوید. شما برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا باید مهارت های خود را در این زمینه تقویت کنید. اما پیش از هرچیز، باید بدانید که برای شروع به کار، باید چه مهارت ها و توانایی ها را در خود تقویت کنید. اگر قصد دارید به صورت دورکاری و پروژه ای در این زمینه فعالیت کنید، در گام اول باید یک دوره آموزش تولید محتوا را از سر بگذرانید.

سبک خاص خود را ایجاد کنید.

در این بخش از آموزش رایگان تولید محتوا قصد داریم نکته ای که هیچ کس به شما نمی گوید را فاش کنیم. هر شخصی در مقام تولید کننده محتوا باید سبک خاص خود را ایجاد کند. سپس با استناد به آن محتوا هایش را تولید کرده و در اختیار کارفرما قرار دهد.

مثلا اگر قصد دارید در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت کنید، سعی کنید قلم خاص خود را بیابید. این کار می تواند بسیار زمان بر باشد. اما بالاخره قلم خود را پیدا خواهید کرد. زیرا دنیای ذهنی آدم ها با یکدیگر متفاوت است. از این رو هیچ دو نفری را نمی توان یافت که درست شبیه یکدیگر عمل کنند.

برای خود یک پروفایل کاری بسازید.

سپس تجربیات و مهارت هایی که می آموزید را به آن وارد کنید. اگر هیچ تجربه ای در زمینه تولید محتوا ندارید، سعی کنید از منابع آموزشی مختلف مدرک دریافت کنید. همچنین می توانید به عنوان کارآموز مدتی فعالیت کنید تا همه چیز را در این زمینه بیاموزید.

از دست ندهید
بررسی ترفندهای خلاقانه برای تولید محتوای الکترونیکی و آموزشی

 یک نکته در مورد آموزش رایگان تولید محتوا به کسانی که می خواهد کار خود را از صفر آغاز کنند وجود دارد. آن هم این است که در یک شبکه اجتماعی پرطرفدار مانند لینکدین یک پروفایل کاربری برای خود بسازید و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید تا بتوانید توانایی هایتان را به رخ آنها بکشید.

آموزش تولید محتوا با موبایل

اغلب، آموزش رایگان تولید محتوا با موبایل طرفداران بیشتر دارد. مگر اینکه بخواهید برای یک یا چند سایت مختلف به صورت همزمان محتوا خلق کنید. در آن صورت مجبور خواهید بود که از یک سیستم کامپیوتری کاملا معمولی به این منظور استفاده کنید..البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تولید محتوا در اینستاگرام را بخوانید.

معمولا تولید محتوا با موبایل برای شبکه های اجتماعی مرسوم تر است. اگر تصمیم دارید تا یک ادمین instagram یا تلگرام باشید می توانید با کمک یک گوشی تلفن همراه و یک خط پرسرعت اینترنت محتوا خلق کنید و همزمان به کامنت ها و سوالات مردم / کاربران پاسخ دهید.

میزان درآمد شما برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی با کمک موبایل کاملا وابسته به مدت زمانی است که صرف پیج می کنید. بسیاری از کارفرماها در زمان درخواست ادمین اینستاگرام یا استخدام تولید کننده محتوا برای شبکه های اجتماعی، حقوقی که برای این افراد در نظر گرفته اند را داخل آگهی اعلام می کنند.

مهارت های سئو شامل چه مواردی هستند؟

در کنار آموزش رایگان تولید محتوا، به علاقه مندان توصیه می شود که به دنبال یادگیری سئو و تکنیک های مرتبط با آن باشند. به عنوان یک تولید کننده یا نویسنده محتوا شما باید برخی از اصول و قوانین سئو که مرتبط با نوشتن و درج محتوا در وبلاگ سایت یا شبکه های اجتماعی هستند را بشناسید.

مثلا اینکه طول محتوای خود را تا بیشتر از 1800 کلمه نگه دارید. جملات طولانی ننویسید. از کلمات ساده و قابل فهم برای کاربران استفاده کنید. مجهول نویسی نکنید و مخاطب را سردرگم نکنید. از عبارات و کوئری های کلیدی در کل محتوای خود به صورت یکسان استفاده کنید و غیره.

از دست ندهید
تولید محتوای ویژه چیست؟ + چگونه تولید محتوای ویژه داشته باشیم؟

آموزش رایگان تولید محتوا جذاب

در این بخش از آموزش رایگان تولید محتوا جذاب به شما راهکار هایی ارائه می شود که کمک می کنند به فردی حرفه ای و کاملا زبده در این زمینه تبدیل شوید. همچنین این بخش به کارفرمایان کمک می کند تا تولید کنندگان محتوای خلاقه و حرفه ای را برای استخدام در تیم خود بیابند.

دو زمینه‌ی خاص را برای تولید محتوا انتخاب کنید و صرفا در آنها فعالیت داشته باشید. مثلا اگر قصد دارید ادمین اینستاگرام شوید و برای تولید محتوا وبلاگ ها (به صورت متنی) فعالیت کنید، تمرکز خود را روی این دو گزینه بگذارید.

به تیم تولید محتوا ایده ارائه کنید

پس از مدتی همکاری با یک کسب و کار خاص یا یک کارفرما، به تیم تولید محتوا ایده ارائه کنید و از موضوعاتی که بسیاری از مردم را به ذوق می آورد یا برای آنها جذاب است صحبت کنید.

اصطلاحاً «آن تایم» باشید. به برنامه ای که از  قبل برای تولید محتوا به شما داده شده است متعهد باشید. اگر قرار است متن یا ویدئو یا تصویر خاصی را در تاریخ مشخصی به کارفرما تحویل دهید، به آن پایبند باشید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با تولید محتوا برای کسب و کارها آشنا شدید. همچنین از نکات مهم برای تولید محتوا آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

تولید محتوا چیست؟

به فرایند انتخاب موضوع و تولید محتوا بر اساس اصول بازاریابی محتوا گفته می‌شود. تولید محتوا انواع مختلفی دارد: متنی، ویدئویی، اینفوگرافیک، پادکست و غیره.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا فردی است که بر اصول بازاریابی محتوا مسلط باشد و بتواند انواع محتوا را مبتنی بر این اصول و همچنان اصول سئو تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا